Lees vooraf deze Richtlijn voor Toerritten goed door.

Meld je aan via het contactadres van de toerrit zoals vermeld op facebook of in de WhatsAppgroep.
We willen graag van tevoren weten hoeveel mensen we ongeveer kunnen verwachten. Dat is voor ons van belang bij de keuze van de start, stop- en pauze plaatsen. Niet elk restaurant of café is geschikt voor de ontvangst van 50 deelnemers. Ze weten dan ook hoeveel appeltaart er moet zijn en hoeveel personeel ze die dag moeten laten komen.

Download de toerrit beschrijving van tevoren
Ga goed voorbereid naar een toerrit door van te voren je gps bestanden te downloaden van de site en deze in je navigatiesysteem te laden.

Aanmelden bij aankomst
Bij aankomst bij de start lokatie moet je je nogmaals aanmelden bij het inschrijfbureau. Dat is simpelweg een tafeltje waar een bestuurslid of iemand van de Evenementen Commissie de deelnemers registreert. Je naam staat door de aanmelding via internet al op een lijst, dus we hoeven simpelweg alleen maar een kruisje bij je naam te zetten en je een consumptiebon te geven.

Groepjes vormen
Iedere deelnemer rijdt voor zich en worden er derhalve geen groepen ingedeeld.
Mocht je toch in een groepje willen rijden dan adviseren we om in kleine groepjes te rijden van niet meer dan 6 motoren. Dat is niet alleen veiliger maar geeft ook minder irritatie bij de motorrijders onderling, het overige verkeer en de plaatsen waar we doorheen rijden. Die groepjes moet je zelf vormen.
Kom je voor de eerste keer, dan kunnen wij je helpen bij het zoeken van een geschikte groep.

Hieronder een aantal tips om te voorkomen, dat groepen te groot worden:
* vraag bij de start of er nog plaats is voor een motorrijder in een groep;
* geef aan als je denkt, dat de groep te groot wordt;
* sluit tijdens het toeren niet aan bij een groep motorrijders;
* geef een inhalende groep de mogelijkheid om in te halen.
Ik heb geen ervaring met rijden in groepen
Het verschilt amper met het rijden tijdens de motorrijles. Dus bloksgewijs rijden en afstand houden. Door rood licht rijden hoeft niet. De motor voor je zal op een veilige plek stoppen en op je wachten. Hierdoor zal uiteindelijk de hele groep voor je stoppen en op je wachten. Denk er om dat je dat zelf ook moet doen als je de motor achter je kwijt raakt!
Kijk voor meer informatie onder Evenementen “rijden in groepsverband”.

Gespreid vertrekken
Zoals je kunt lezen vertrekken we doorgaans tussen 10.00 en 11.00 uur. Door gespreid te vertrekken heb je als groep tijdens het rijden minder last van de andere groepen. Het is niet de bedoeling dat groepen elkaar gaan inhalen. Blijf je als groep te dicht op de voorgaande groep rijden, stop dan even voor een korte (rook) pauze en je hebt de weg weer helemaal voor jezelf. Op de lunch lokatie kunnen ze ook niet 50 man in een keer bedienen. Door gespreid daar aan te komen heb je meer kans op een zitplaats en een snelle bediening.

Hoe herken ik iemand van de organisatie?
De organisatie is te herkennen aan een opvallende kleur club kleding. Bestuursleden lopen in kanariegeel en leden van de Evenementen Commissie in felgroen. Het zijn niet de mooiste kleuren om te dragen maar het valt wel op, en dat was ook de bedoeling.

Ik heb me niet aangemeld op de website maar wil wel komen?
Kom gerust. We weten inmiddels wel dat er altijd een percentage is dat op het allerlaatste moment beslist om mee te rijden.

Ik heb me aangemeld maar kan toch niet komen?
Stuur voor afmelding een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Vermeld in het bericht duidelijk om welke toerrit het gaat.

Wanneer moeten introducés hun deelname betalen?
Als je je als introducé inschrijft voor deelname aan een toerrit, krijg je een bevestigings-mail. De deelnamekosten voor introducés kunnen gewoon op de dag zelf bij de aanmelding aan het tafeltje voldaan worden. Hiervoor krijg je geen aparte factuur thuis gestuurd. Neem het zoveel mogelijk gepast mee want wij nemen ook geen grote zak met euromunten mee.

Afmelden
De organisatie kan onmogelijk als laatste bij de start weg gaan en als eerste bij het eindpunt zijn. We kennen dan ook geen afmelding bij aankomst. Rij je niet door tot het einde, laat het ons dan toch wel even weten en vertel het in ieder geval aan de groep waarin je gaat rijden.

Verkeers situatie
Zou er onverhoopt een wegopbreking zijn of er is een weg in de route opgenomen waar je niet in mag, kan of wil rijden, gebruik je gezond verstand en rij even om!

Ik ben een onervaren rijder
We hebben het allemaal een keer moeten leren dus het is echt niet iets om je voor te schamen. Onze ervaring is dat onervaren mensen het liefst achter in de groep willen rijden (zien ze me niet..). Dat is de meest slechte keuze! Door het elastiek effect moet hier juist een meer ervaren iemand rijden. Onervaren piloten (belgische uitdrukking voor een bestuurder van een motor) kunnen het beste als 2e of 3e in de groep rijden. Het is net als met skiën, iedereen wil graag achter de leraar aan skiën.

Rij dus je eigen tempo. Gaat het te snel of te langzaam naar je zin, maak dat aan je groep kenbaar. Kan er geen overeenstemming bereikt worden, wacht dan op een andere groep of rij zelfstandig. Het beste kun je dit natuurlijk bij de start afspreken!Houdt er rekening mee dat onder de deelnemers zowel zeer ervaren als pas beginnende motorrijders aanwezig zijn. En hier is geen compromis mogelijk. Men past zich aan, aan de minst ervaren rijder! Hou je van gummen, dan doe je dat maar als je alleen rijdt. Als je met een YDCN toerrit mee rijdt gedraag je je als een nette motorrijder. Ook jij bent dan het visitekaartje van de club.

Beschermende motorkleding
We verwachten van deelnemers dat ze beschermende motorkleding dragen. Als jealleenmet een spijkerbroek verschijnt zullen we je niet meteen weg sturen maar kun je er wel op rekenen dat diverse mensen je erop zullen aanspreken. In korte broek en T-shirt is echt taboe en voor ons reden om te overwegen om je maar te schrappen als lid.

Ik wil een kennis meenemen maar die rijdt geen Diversion
Je kennis mag gerust een ander merk/type motor hebben. maar we verwachten wel dat hij/zij zich aanpast aan de bij ons geldende regels en gewoonten. Je dient je kennis/introducé vooraf op de hoogte te brengen van de bij ons geldende regels en gewoonten.

Ik heb op - of aanmerkingen
Geef ze door aan de toerorganisatie. Alleen dan kunnen we er iets mee doen. Toerorganisatie en bestuur zijn te herkennen aan een geel of groen YDCN polo of T-shirt.

Ik vond het zo leuk en heb er een verslag over geschreven
We zitten dringend te springen om kopy voor Diversiteiten. Stuur je verslag naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  

Namens alle leden, hartelijk bedankt!

Aansprakelijkheid
De YDCN en toerorganisatie aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor welk incident dan ook waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken. Door uw inschrijving verklaart u nimmer voorgenoemde rechtspersoon en haar medewerk(st)ers aansprakelijk te stellen en bent u op de hoogte van de regels voor "deelnemen aan YDCN toerritten"