Nederlands - handleiding | ||
|
||
|
|
|
Engels - parts, owner & service manuals | ||
parts XJ600 N |
parts XJ900 P |
|
Service Manual Diversion XJ900 S {1} Service Manual Diversion XJ900 S {2} |
||
Duits - Beddienungsanleitung | ||
|
||
Technische woordenboeken | ||
Kleurcode | Yamaha Diversion 600 & 900 |
|
Techniek | ||
Voetsteunverlagers voor Yamaha Diversion XJ900S
Grote personen met lange benen kunnen de Yamaha Diversion XJ900S ervaren als een motor waarop ze een beetje opgevouwen op zitten. Om wat minder opgevouwen te zitten zou je, of het zadel moeten verhogen, of de voetsteunen moeten verlagen. Het zadel van de XJ900S is niet, zoals op de FJR1300, in hoogte verstelbaar. En een manier om dat mooi te doen zijn wij nog niet tegen gekomen. Het verlagen van de voetsteunen bleek echter wel goed te realiseren te zijn en blijkt in de praktijk ook goed te werken. Met het verlagen van de voetsteunen verandert vanzelfsprekend ook de positie van de voetsteun t.o.v. de versnelling en achterrem. Het oorspronkelijk idee is afkomstig van Frans de Kruijf die ze ook een tijd geleverd heeft. Door omstandigheden kan Frans ze momenteel niet meer leveren en zijn de specificaties vrijgegeven. René van der Zee heeft het ontwerp in een tekening vastgelegd. Het toepassen van deze constructie is vanzelfsprekend geheel voor eigen risico.
Bekijk hier de tekening met maatvoering |
||
How to repair your Yamaha Diversion XJ900S Fuel Gauge Sensor Unfortunately a faulty fuel gauge on a Yamaha Diversion XJ900S is a case of "They all do that mate". A new one, part number 4KM-85752-01, is expensive (around € 84,00) but with a bit of 'DIY' it is possible to repair it yourself. This repair scheme has been written by Keith Straw (Keith's Original Guide) and Michel Deventer (Michel's Approach) who has also added the pictures. Some of the original pictures have been replaced as your webmaster had the same sensor problem but replaced it by a new part. |
||
Hoe een Yamaha Diversion XJ900S brandstofmeter te repareren
Helaas is een defecte brandstofmeter op een Yamaha Diversion XJ900S een geval van "They all do that mate". Een nieuwe, onderdeelnummer 4KM-85752-01, is duur (ongeveer € 84,00) maar met een beetje doe-het-zelf is het mogelijk om het zelf te repareren. Dit reparatieschema is geschreven door Keith Straw (Keith's Original Guide) en Michel Deventer (Michel's Approach) die ook de foto's heeft toegevoegd. Sommige van de originele foto's zijn vervangen omdat uw webmaster hetzelfde probleem had met de sensor, maar deze heeft vervangen door een nieuw onderdeel Vertaald met www.DeepL.com/Translator
|
||
volledige beschrijving | ||
Digital Gear Indicator
Bij de meeste motorzaken is/was hij te koop, de Digital Gear Indicator (DiGI) van de firma Datatool. Het is een roodkleurige cijferled waarvan het de bedoeling is dat het de versnelling laat zien waarin je staat als je rijdt. Omdat de Yamaha Diversion XJ900S geen electronische snelheidsmeter heeft moet er een extra adapter bijgekocht worden. Deze verzorgt de pulsen voor de electronica. Deze pulsgever wordt in de ronde gaten van de achterremschijf gemonteerd. Montage op een Yamaha Diversion kost de nodige tijd. Het door je dealer laten doen kan door de vele arbeidsuren dus flink duur worden.
Of het werkt zijn de meningen nog verdeeld. Bij Renzo Franicevich is het allemaal wel goed gelukt en hij heeft ook de twee PDF bestanden aangeleverd. De ene is de engelstalige bijgeleverde handleiding, de andere een door hem zelf samengestelde handleiding.
Bijgeleverde handleiding Montage verslag |
||