Toerrit 1: Zuidwest Brabant
Datum: maandag 18 april 2021
Start-locatie:
SKY ballonvaarten
Gilzerbaan 495
5032 VD Tilburg
Lunch-locatie:
De Watertoren Steenbergen
Nassaulaan 33
4651 AA Steenbergen
Eind-locatie:
Restaurant Stad Parijs
Rijksweg 6
5125 NA Hulten
We zijn te bereiken via tel. 0161-222863 of online via www.stadparijs.nl
Bijzonderheden:
2022 de start van het YDCN motorseizoen in Zuidwest Brabant.
De foto aan de bovenzijde van deze pagina doet je denken aan een andere activiteit, je vraagt je dan misschien ook af wat een ballonvaart nu met motorrijden te maken heeft. Ik kan je verklappen eigenlijk helemaal niets, maar toch hebben ze iets gemeenschappelijks nodig waar beide transportmiddelen niet zonder mee kunnen. Lucht, in welke vorm dan ook is dit een goedje om het voer/vaar tuig op weg te helpen.
Onze verontschuldiging hiervoor als het een verkeerde verwachting wekt, we zullen toch met de motor op stap moeten, maar voordat we Zuidwest Brabant gaan ontdekken eerst even bijkletsen onder het genot van een drankje bij SKY ballonvaarten.
Stilzitten kan altijd nog, dus kom en geniet van deze 150 kilometer lange paasrit.
Toerritbeschrijving:
Zoals de naam al doet vermoeden gaan we de rit rijden in Zuid West Brabant, de rit ligt dan ook geheel aan de westkant van de stad Tilburg in Brabant.
Het startpunt is bij Sky Ballonvaarten wat ligt op de rand van Tilburg aan de kant van Gilze, gelegen aan de A58 afslag 12
De route gaat veelal door de landelijke omgeving van het gebied, we blijven hier en daar net boven de grens met België, dit hebben we onder Galder waar we de grens aan tikken net boven Meerle (B)
Daar vervolgen we onze weg richting Strijbeek / Zundert / Achtmaal, daar aan voorbij komen we nogmaals rakelings langs de grens met België bij Nispen, en zo gaan we dan 4 km onder de rand van de grote stad Roosendaal door, als we Roosendaal een stuk voorbij zijn klimmen we noordelijker door het dorp Heerle, inderdaad dat ligt niet alleen maar in Limburg.
Eenmaal door Heerle gereden te hebben zijn we al een aardig stuk op weg naar de lunchlocatie, deze bevind zich bij Restaurant De Watertoren in Steenbergen, en dat brengt ons dan ook op het meest westelijk punt van de route, ongeveer 8 km hemelsbreed van de provincie Zeeland,
Na de lunch gaan we weer terug richting het oosten via Kruisland en Oud-Gastel, tussen deze 2 plaatsen in gebruiken we niet de hoofdweg om het Mark-Vlietkanaal over te steken, dit gebeurd via de ventweg waardoor we een soort achtje gaan maken bij de oversteek, we vervolgen de rit en duiken dan weer wat naar het zuiden richting Zegge / Bosschenhoofd en Sint-Willebrord waardoor we onderlangs de A58 Etten-Leur passeren richting Effen, vanaf daar duiken we ruim onder Breda door via Ulvenhout en Bavel, gaan dan nog richting Dorst en Molenschot, vervolgens komen we dan vlak langs de helikopterbasis in Gilze, dan hebben we het tweede deel van de route al grotendeels gehad, en dat brengt ons verderop naar de eindlocatie, Restaurant Stad Parijs in Hulten, hoop dat jullie er dan van genoten hebben en weer een nieuw stukje Brabant hebben ontdekt.
Hoop jullie allemaal te mogen ontmoeten bij de start van het nieuwe seizoen !
Mvg Frank
Routemaster: Frank Zegers
Routebestanden:
De routes worden enkel nog doorgerekend in het meest recente kaartmateriaal van uitgave van deze route met de instellingen zoals omschreven op onze website. Wil je de GPX/GDB route rijden en je hebt een oudere versie kaartmateriaal kunnen er verschillen ontstaan in de route. Deze verschillen mag je zelf verhelpen.
Voor het probleemloos rijden van een rit, ga "navigeren met een track als routebasis".
Kijk hier voor meer informatie.
gpx-bestanden
gdb-bestanden
Download hier uw routebestanden.
Vertrektijd:
Tussen 10:30 en 11:30 uur in kleine groepjes.
Einde rit:
± 16:00 - 17:00 uur
Lengte / duur toerrit:
deel 1: 79 km / ± 1:50 uur
deel 2: 74 km / ± 1:50 uur
Deelnamekosten:
Leden - een paaseitje
Niet-leden - €5,-
Procedures:
Deelnemen aan YDCN toerritten
We adviseren om in kleine groepjes te rijden, 6 motoren is ruim voldoende voor een plezierige rit voor iedereen. Dat is niet alleen veiliger maar geeft ook minder irritatie bij het overige verkeer en de plaatsen waar we doorheen rijden. Graag ook rekening houden dat we in kleinere groepjes bij de lunchlocatie aankomen. De locaties zijn weliswaar op de hoogte van onze komst, maar we zien steeds vaker dat we als hele groep 30 – 40 personen tegelijk op de lunchlocatie aankomen.
Probeer hier rekening mee te houden.
Verslag:
Stuur je verslag naar