toerrit 3: In het Hoge Noorden

Van 15.06.2019 10:00 tot 15.06.2019 17:00
Gezien: 3849
Datum  Zaterdag 15 juni 2019
Deelnemen
Start-locatie 1903 Dikke TutEetcafé Dikke Tut
Marwei 19
8508 RA Delfstrahuizen
Lunch-locatie 1903 Logo Bospaviljoen BakkeveenBospaviljoen Bakkeveen
Mjûmster Wei 16c
9243 SK Bakkeveen
Eind-locatie 1903 WolvegaWolvega niet specifiek geregeld!
Voldoende gelegenheid om onder het genot van een drankje de rit te evalueren.
Routemasters  Marc Kitslaar
Toerritbeschrijving 1903 TjeukemeerDeze toerrit starten we vlakbij het grootste meer van Friesland, het Tjeukemeer. Bij de locatie café De Dikke Tut in Delfstrahuizen/Echtenerbrug. We rijden vervolgens over de veengronden richting Heerenveen. Daarbij rijden we langs het meer Nannewiid bij Oudehaske dat is ontstaan als gevolg van de turfwinning. 
Om vervolgens de plaatsen Oudehaske, Nijehaske naar Haskerdijken te rijden. Langs het kanaal om Heerenveen per boot te bereiken.
We vervolgen door een polderlandschap en vergezichten waar Friesland ook om bekend staat.
Langs de prachtige kleine binnenwateren en kanalen, rijden we langzaam naar het bosrijke gebied van Friesland. Als eerste Beetsterzwaag met het natuurgebied dat bestaat uit bos, vennetjes, heide en ruig grasland. En via het landgoed Lauswolt rijden we Beetsterzwaag weer uit.
1903 landgoed Lauswolt 
We rijden door naar de lunchlocatie in Bakkeveen. De omgeving van Bakkeveen is van oudsher een trekpleister voor toeristen en dagjesmensen. Attracties in het gebied zijn onder meer een openluchtzwembad, een doolhofpad en een moderne "belvedère" (uitkijktoren). En het bosrijke natuurgebied van Bakkeveen.
Na de lunch gaan we verder door het bosrijke gebied van Bakkeveen. Om vervolgens richting Appelscha te gaan. Er zullen maar weinig kinderen uit de noordelijke provincies zijn die er níet ooit op schoolreisje geweest zijn. Al sinds de jaren twintig van de vorige eeuw vormen Appelscha en omgeving een toeristische trekpleister. Het grensgebied tussen Friesland en Drenthe is hier van een ongekende schoonheid. Het gebied omvat onder meer één van de 1903 Nationaalparkgrootste natuurgebieden van Nederland, het Nationaal Park Drents-Friese Wold. En daar rijden we dan ook heerlijk toerend door heen. Oppassen voor het wild ?.
En dan via enkele omwegen gaan we richting Wolvega. We komen dicht bij de provincie grens van Overijssel, maar die grens gaan we net niet over. Via de Blesse komen we dan in Wolvega aan. We rijden rechtdoor het centrum in. Totdat we niet meer verder mogen, en parkeren daar de motor. Vervolgens zitten daar enkele cafés en terrassen waar we kunnen gaan zitten.
 
Toerritbestanden
toer1903
 gpx file icon smal gpx-bestanden

 
garmin2gdb-bestanden
De routes worden enkel nog doorgerekend in het meest recente kaartmateriaal van uitgave van deze route met de instellingen zoals omschreven op onze website. Wil je de GPX/GDB route rijden en je hebt een oudere versie kaartmateriaal kunnen er verschillen ontstaan in de route. Deze verschillen mag je zelf verhelpen. 
Voor het probleemloos rijden van een rit, ga "navigeren met een track als routebasis".


kijk op: www.ydcn.nl/evenementen/toerritten/navigeren



Vertrektijd Tussen 10:00 en 11:00 uur in kleine groepjes.
Einde rit ± 16.00 - 17.00 uur
Lengte / duur toerrit deel 1: 71km / ± 1:35 uur
deel 2: 73km / ± 1:40 uur
Het weer weersverwachtingBuienradar 1
Deelnamekosten
Leden Gratis
Niet -leden € 5,00
Procedures Deelnemen aan YDCN toerritten
We adviseren om in kleine groepjes te rijden, 6 motoren is ruim voldoende voor een plezierige rit voor iedereen. Dat is niet alleen veiliger maar geeft ook minder irritatie bij het overige verkeer en de plaatsen waar we doorheen rijden. Graag ook rekening houden dat we in kleinere groepjes bij de lunchlocatie aankomen. De locaties zijn weliswaar op de hoogte van onze komst, maar we zien steeds vaker dat we als hele groep 30 – 40 personen tegelijk op de lunchlocatie aankomen.
Probeer hier rekening mee te houden.
Deelnemerslijst Alleen voor leden indien ingelogd.
Verslag Stuur je verslag naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

logo diversion new